Rihanna 2006-ban létrehozta a Believe Foundationt, hogy segítsen a súlyosan beteg gyerekeknek. Sok koncerten lépett fel, hogy a bevételt jótékonysági intézmények és a Foundation számára ajánlhassa fel. Az előadásai után gyerekekkel találkozott a helyi jótékonysági intézményekből, autogramokat osztogatott és a fiatal rajongóival fényképezkedett. Rihanna így magyarázta, hogy miért hozta létre a Foundationt: „Amikor fiatal voltam és a televíziót néztem. láttam, ahogy a gyerekek szenvedtek, és mindig azt mondtam: amikor felnövök, segíteni akarok.”
Rihanna a szabadidejében is jótékonykodik, például licitált egy játékkonzolért egy árverésen. aminek bevételét a Mission Australiának ajánlották fel. Fellépett MadonnaRaising Malawi nevű jótékonysági szervezeténél, és arra használta hírnevét, hogy segítsen egy kétgyermekes anyának csontvelődonort találni.
2008 szeptemberében Rihanna több női énekessel csatlakozott egy rákellenes kampányhoz, a Stand Up to Cancerhöz, és készítettek egy jótékonysági dalt, a Just Stand Upot, amit szeptember 5-én élőben is előadtak.
2008-ban az egyik legnagyobb divatcég a Gucci Rihannát választotta jótékonysági kampánya, a Tattoo Heart (Tetovált Szív) arcának. Az akcióban a Gucci-termékekre egy tetovált szív motívumot tettek. A cég az ezekért a termékekért járó bevétel 25%-át immár negyedszer a legnagyobb gyermekvédelmi szervezetnek, az UNICEF-nek adományozza, akik az afrikai árvákat és HIV-fertőzött gyermekeket támogatják belőle. Ebből az alkalomból Rihanna fotózásokon vett részt és a jótékonysági kampány reklámját is vele készítették.
2009-ben újra segített csontvelődonort keresni, ezúttal egy öt éves leukémiás kislánynak. |